HOME AWARD FACEBOOK
backlink

RAKYAT jelata

Home » Resepi Bubur Jagong

Resepi Bubur Jagong

jom belajar memasak kawan-kawan...
kita tak perlu nak susah kan kepala...amek bahan2 dan campak je atas dapur...
sapa-sapa yang mengidam nak makan bubur jagong..boleh la ikut cara-cara di bawah :

 

Bahan-bahan5 tongkol jagung manis - hiris nipis untuk ambil jagung nyer je #Satu kotak santan #Satu tin susu cair#Daun pandan# Sagu - di masak siapGula - sesedap rasaAir - ikut suka le byk mana....nak cair ke nak pekat.
Cara Membuatnya
1. Rebus jagung yang dihiris nipis2 tu hingga masak. Letak air ye.
2.
Kat periuk lain masak sagu.
3.
Masukkan santan, susu cair, air, daun pandan ke dalam periuk jagung (bila dah masak).
4.
Masak semua tu.........bila sagu dah masak cantik....masukkan sagu dalam periuk jagung jugak.
5.
Bila dah mendidih...masukkan gula....pas tu rasa le.

1 comment:

h.a.n.i.S.a.h.i.S.m.a.i.l said...

cek suka sgt bubur jagung!yummy!

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...