HOME AWARD FACEBOOK
backlink

RAKYAT jelata

Home » dari Perak Ke KEDAH

dari Perak Ke KEDAH

syukur kehadrat illahi....dapt jgk aku berehat di gerik 3 hari 2 malam....
sungguh pun penat...tapi kini aku berada di negeri kedah....
2jam perjalanan ...aku tempuhi..walaupun banyak kereta ,lori n  moto...ala..paham2 la DEPAVALI..
nasib la...HONDA kuasa kuda aku ...tahan lasak....

alhamdulliah....aku tiba di rumah tepat jam 10.30...
fikiran ku melayang-layang bak dilamun mimpi dibuai sang bayu....
jalan2 berliku aku redahi....onak duri aku harungi....
bermacam macam duggaan hidup ni....kita hanya hamba mampu merancang...tapi yang menentukan hanya lah illahi....



walaupun aku bercuti hanya 3 hari...tapi aku dapat rasakan ketenangan yang abadi..
walau hanya seketika tapi....aku mendapat kedamaian yang hakiki...
syukur ya Allah...tuhan sekaliaan alam...
yang menjadikan petala langit dan bumi....



kadang kala ...kita di atas..jang lupa orang di bawah
dan apabila kita di bawah ...jgn lupa ada lebih bawah dari kita..
hidup ni ibarat roda...x mustahil kita boleh berada di puncank yg tinggi..
hanya usaha dan tawakkal..itulah senjata..

to member :aku BANGGA la,,,,,jadi anak jati PERAK>>>


No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...