HOME AWARD FACEBOOK
backlink

RAKYAT jelata

Home » Yang pakai tudung belum tentu baik

Yang pakai tudung belum tentu baik

Selalu yg ckap mcm tajuk ni adalah perempuan yang merasa dirinya masih xckup baik or dlm makna kata masih rasa diri belum ckup sempurna untuk memakai tudung... n org ni dalam kumpulan tak memakai tudung no- 3 iaitu yg famous dgn alasan belum sampai seru....

Setiap hati pasti merasa gundah dan bersalah namun kita yang memilih seperti di bawah ni:

1) tnggulah aku kawin baru pakai
2) tnggulah aku ada anak baru pakai
3) tnggulah aku tua baru pakai...

Padahal semuanya alasan yang bermula dari satu perkara tidak berusaha utk berubah... Korang nak tggu seru?? sampai bila? setiap saat tak pakai tudung tu adalah dosa xmsuk lagi dgn ngumpat n mcm2 lagi....
Percayalah syurga takkan menunggu kita utk berubah dan menuju ke arahnya...
dan yang pastinya dalam Al-Quran pun ada menyatakan Allah s.w.t tidak akan mengubah nasib sesuatu kaum melainkan mereka berusaha mengubahnya...

Dah kalo nk tggu seru je... mane usahanya?
Macam manalah nak dpt seru... dan izin dari Allah swt utk hati kita berubah or tergerak untuk berubah...
Berusahalah untuk mula berubah...
1) Xnk pakai tudung lagi? beli je tudung simpan dalam almari...
Sekurang2nya bila bersiap tu tgok tudung teringat la skit diri ini masih xberubah lagi...
2) Kalo nk pakai tapi segan.. pakai je sorang2 dlm bilik... biar diri selesa dan yakin..
buatlah apa2 pun yang boleh wat korang suka pakai tudung... memg soalnya bukan suka ttg pakai tudung ni tapi hukum tapi sekurang2nya usaha itu ada.. dari xpenah pegang tudung pun selma hidup ini..
Biarpun sekecil 1 nano zarah usaha anda Allah swt mengetahuinya walaupun tidak tiba2 terus pakai tudung sekurangnya mulalah berfikir ttgnya.. MULAkan usaha anda..


Dan pada yang memakai tudung semata-mata fesyen aku pasti terdetik sekelumit dlm hatinya tudung ini bukan fesyen semata-mata...
Tak kira la pakai sebab fesyen or apa yg pakai tudung sekurang2 nya kurang dosa skit dari yang xpakai kn? itu mmg fakta....

YANG XPAKAI??? xknal maka xcinta... kalo dah memang xpenah nk try2 pakai tdung mcam manalah nak suka dan selesa pakai tudung....

Islam itu memudahkan... yang menyusahkknnya adalah manusia... kerana ego, keinginan membangga diri berlebihan, nafsu yang membuatkan akal untuk memilih untuk memakai tudung ditolak tepi oleh beberapa perkara ini...

Lastly... pada aku hal ini seperti orang xsmbahyang kata pada orang sembahyang>>>

"ALa ko sembahyang pun belum tentu masuk syurga"

"Ala yg pakai tudung belum tentu baik"

Akhirkata...

TEPUK KEPALA TANYA AKAL - nak kepala di bakar Api neraka ke xnak??

6 comments:

Wahida Nasution Thakhrim said...

yang penting bertudung ikhlas kerana ALLAH s.w.t.. bukan sebab tekanan masyarakat dan bukan sebab bertudung sekadar untuk berfesyen..

AesyaZealous said...

YEahhh..itu dia..

betul2. selalu dgr, 'ala yg pakai tudung blum tentu baik'

tak suke org ckp gitu. kalo tak pakai tudung, sah2 la ko mmg tak baik, kalau baik, ptuh suruhan Allah. betul x? hii~

aref seven said...

btol2....yang penting nawaitu...kan kan kan adek2

aima in luv said...

pokoknya,, pakai tudung tu adalah WAJIB bg pmpn.. sbb aurat pmpn selurh badan kecuali muka n tpk tangan je...
baek buruk seseorang 2 adalah lumrah. xde manusia yg sempurna.

HadifaR_LoVe said...

Jadi, pakai la tudung, tutup aurat dan jaga akhlak... InsyaAllah semua yang bertudung adalah yang baik2... :)

elza said...

saya just nak komen sikit... Pengalaman wanita yang bertudung labuh ni lebih teruk akhlaknya... So, yang penting niat & hati.. bukan untuk ditunjuk2.... sama juga, pakai tudung tp nampak sanggul tinggi ( itu adalah dilarang dlm ISLAM)...

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...