HOME AWARD FACEBOOK
backlink

RAKYAT jelata

Home » aref punya entry baek punye

aref punya entry baek punye

jom2 naikkan traffic bersama darkbatman
nak tau clik la
kenapa aku pilih entry ni?
hahaha sebab perkara ni x ada di negara kita...kalo korang x caya carilah kat ceruk2 tempat ...xdak punya...hehehe patong ni sempena mengampu dewa kemaluuan di negara depa la...hahaha

harap2 bro darkben boleh letopkan entry aku nih !!!

segment khas untuk bro darkbatman :

pesta perarakan 'Kemaluan’ yang julung kalinya dibuat di Jepun.

Pesta perarakan Kote ni dipanggil Kanamara Matsuri iaitu sebuah adat turun temurun orang Jepun keturunan Shinto yang kerap dibuat setiap tahun. Pesta ini dibuat untuk meraih kutipan untuk bantuan penyakit Aids dan virus HIV. Selain dari tu, pesta perarakan ni berfungsi sebagai kempen kesedaran bagi mengelakkan STD (sexual transmitted diseases) .

Apa tu Kanamara Matsuri n? Maksudnya ialah Dewa 'kemaluan' (big iron penis lord).hehe.. Pesta ni diadakan setiap Ahad pertama bulan April di Kawasaki, Jepun.












pesta ni dah lama pun diadakan sejak tahun 1600 an lagi....dan sampai skg masih lagi di sambut pesta ini... ramai pelancong dari luar jepun datang melihat pameran pelik ini...

Sedikit sejarah ataupun mitos tentang pesta perakan kemaluan ni… Ianya bermula apabila di sebuah pekan orang Shinto dipenuhi dengan ramai pelacur. Pelacur ni wujud gara-gara orang-orang Shinto ni hidup dalam kesusahan jadi mereka yang wanita ini melacurkan diri untuk mencari duit. Akibatnya muncullah penyakit-penyakit sexual (STD) di kalangan penduduk wanita di pekan Shinto tu… Oleh kerana kepakaran yang terhad, serta faktor penganut agama orang Jepun ni ialah menyembah matahari, bulan serta benda-benda berkait dengan alam sekitar, maka puak-puak Shinto ni mulalah menyembah berhala yang berbentuk kemaluan ini bagi mengelak bahaya serangan STD.Diorang ingat dengan kepercayaan menyembah berhala pelik ini dapat menyelamatkan diorang dari penyakit HIV la...

Zaman pun berlalu, dan keadaan pun berubah. Lama-lama puak Shinto ni takda la lagi menyembah berhala kemaluan ni. Keadaan sudah bertukar dari penyembahan kepada sebuah adat turun temurun dan kemudiannya dikormersialkan dan dijadikan bahan tarikan pelancong.





2 comments:

hana nabihah said...

demm la..info best..tapi aku geli la lak~

aref seven said...

asal lak...professional la...nanti kawen ko dapt tu gak....hehehehe

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...