HOME AWARD FACEBOOK
backlink

RAKYAT jelata

Home » Tolonglah kami

Tolonglah kami

 sapa-sapa nak join, klik je gambar di bawah...



cerita ni terjadi kat GEORGETOWN, Seorang nenek berusia 58 tahun menangis teresak-esak meminta dilepaskan setelah ditahan kerana merokok di tempat awam dalam operasi Jabatan Kesihatan Pinang selama tiga jam di sekitar Komtar, pagi ini.

Wanita berkenaan, yang ketika itu bersama seorang cucu lelakinya berusia lapan tahun, kelihatan terkejut ketika ditahan pasukan penguatkuasa di Terminal Bas Komtar di sini, dan terus menangis sambil merayu meminta supaya dilepaskan.

Ketua Unit Inspektorat dan Perundangan Jabatan Kesihatan negeri, Idris Mohamad, berkata mereka terpaksa mengeluarkan kompaun kepada wanita itu kerana kesalhan melanggar peraturan merokok di tempat awam.  kita turut mengeluarkan 14 kompaun akepada mereka yang melanggar peraturan merokok di tempat awam dalam operasi pagi ini, katanya kepada pemberita selepas operasi itu di sini.

korang tahu tak, aku pernah la menegur budak darjah 6  yang hisap rokok di khlayak ramai. ish ish buat habis ayer lior je tegur dorang ni. ada ke patot dia cakap " aku pakai duit ko ke"...memang tak makan saman sungguh...kalo adik aku la..memang kena tampar dah..mmmmmm

di sini, aku megharapkan ...sapa-sapa yang merokok tu cepat la sedarkan diri... sayangi la orang yang tersayang.JANGAN PERSIAKAN HIDUP KORANG. merokok tu TAK COOL pon. !

4 comments:

PUCCAnis said...

mmg tak cool..

Muslimah Optimis said...

orang yang menulis ni merokok ke x?? hehe

rabiatul said...

Katakan 'TAK NAK PADA ROKOK'. Hehe. :)

Matika Love said...

mamat pun dh join..

http://luahan-hati-matika.blogspot.com/2010/12/tolanglah-kami.html

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...