HOME AWARD FACEBOOK
backlink

RAKYAT jelata

Home » Facebook amat bahaya

Facebook amat bahaya

sapa tak de FB? tipu la namanya..memang best, memang menghayalkan, memang menghiburkan. boleh bergosip, ala...ahli mesyuarat tingkap. tapi korang tahu ke kesan nya...

Secara tidak disedari , akan datang penyakit secara perlahan lahan .. Berat badan mula bertambah akibat dari ketiadaan aktiviti luar rumah .. Masa dihabiskan dengan mengadap komputer sambil makan ... Ini amat merbahaya .. akan mengundang penyakit seperti kencing manis , darah tinggi , kerosakkan mata akibat terlalu kerap tengok monitor malah sakit sendi (terutama tangan ) dan pelbagai lagi ..

Selain dari itu , antara sikap pengguna internet ini ialah suka menahan dari membuang air kecil atau besar .. suka sangat tunggu sampai 'nazak' .. Akibat dari itu , akan dapatlah penyakit batu karang dan juga buasir .. Terlalu kerap jaga malam juga boleh membuatkan seseorang mudah penat dan ketiadaan semangat ..

Kes jenayah internet melalui FACEBOOK seperti penipuan wang , super impose gambar dan terbaru kes rogol bersiri di mana perogol akan memilih mangsa melalui FACEBOOK ..

Jika tidak berhati hati , kita mungkin akan menjadi mangsa keburukan dunia maya ini .. Jadi , kita sebagai pengguna internet hendaklah saling ingat mengingati.itu ja ok

3 comments:

Tieqah Mardziah said...

huhu..facebook mmgbhaya.. lalai bnyak men benda neyh

dilla adilla said...

blog pown bahaya....
khayal dan melalaikan... tp best.. heheh

Nurul Aiman Ahmad said...

bukan setakat fb je. segala mak nenek alam maya ni menghayalkan... mcm2 nk ditangguh & ditahankan..
berhati2 jgn smp melarat.

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...