HOME AWARD FACEBOOK
backlink

RAKYAT jelata

Home » NAK BE yang meletop

NAK BE yang meletop

BUFFERED EARNINGS mmg ditunggu tunggu oleh mereka yang meletakkan iklan Nuffnang di blog .. kan ? Betui ? Tak tipu ? Tipu kan ?? Hehe..

Kalau dapat , ibarat diberi benih pokok durian .. Durian mahal weh.. original punya .. Takde kacuk kacuk .. Isi lemak berkrim punya .. Pergh.. 

Nak dapat B.E. mmg bukan mudah .. Nuffnang akan memilih .. Bukan semua akan dapat yang sama.. Ada pelbagai jenis pengiklan di Nuffnang , maka mereka akan memilih yang sesuai atas kriteria tertentu.. 

Apa yang penting bila dapat B.E ialah PAGEVIEWS .. Sila rujuk di web NUFFNANG - ANALYTICS untuk melihat berapakah PAGEVIEWS yang anda perolehi setiap hari .. Makin tinggi PAGEVIEWS di blog anda , makin kencang perolehan ( $$ ) anda .. 

TIPS : Gunakan READ MORE , LINKWITHIN , TAGS untuk mendapatkan PV yang tinggi ..

Sekiranya anda berstatus GLITTERATI , anda layak mendapat bonus.. hehe.. bonus apakah itu ?
Bonus yang dimaksudkan ialah CTR atau Click trough Ratio ..
Hehehhe .. Bonus ni akan anda dapat jika iklan di blog anda di klik oleh pengunjung blog anda .. Diulangi yer .. Oleh pengunjung blog anda sahaja .. Kalau anda klik sendiri , tak dikira ... haaa.. Jangan buat yer.. Membahayakan kesihatan anda ..

TIPS : Jangan letak " SILALAH KLIK IKLAN SAYA YER " .. anda merendahkan 'maruah' blog anda ..

TIPS : Sekiranya BE dah jadi METERED , sila cashout jika dah layak .. Jangan peram .. Kenapa ? Ada sebab aku cakap gini .. hehe..
 
Akhir kata , aku bukan nak galakkan blogger giler mendapatkan $$ , cuma nak berkongsi apa yang aku tahu.. Jika ada blogger ingin menambahkan kekurangan pada entri ini , anda digalakkan berkongsi.. Apa salahnya kan ? Tak luak pon ..

4 comments:

Nurdiyana Yaccob said...

baru je dpt 1 BE setelah sebulan blogging...mcm best je, mcm mana nk dpt lg BE?

aref seven said...

boleh tekan tips BE di kotak search saya

syufaa said...

awak..nak tnye..klau earning dh metered..npe kne cash out eh klau dh mmg leh cash out? huhu..nak tau bleh? =_="

aref seven said...

jangan peram lama-lama, kadang2 nuffnang ni ada problem. macam manusia jgak. nuff ni hanya sistem .jika dia ter KURANG..sapa rugi ?

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...