HOME AWARD FACEBOOK
backlink

RAKYAT jelata

Home » selebriri ....x pernah beli baju raya ANAK ?

selebriri ....x pernah beli baju raya ANAK ?

Tak habis-habis dengan kes mengenai tuntutan nafkah anak yang dibuat bekas isteri pengacara dan pelakon AC Mizal, Shafnie Zainudin. Terbaru aku dapat tahu pengacara popular itu telah didakwa oleh bekas isterinya bahawa tidak pernah membeli pakaian bagi menyambut Aidilfitri untuk dua anak hasil perkahwinan mereka sejak 2006 hingg sekarang.







Perkara itu diberitahu Shafnie, 35, ketika memberi keterangan di Mahkamah Rendah Syariah Hulu Langat semalam dalam perbicaraan kes permohonan pengubahan tuntutan nafkah anak daripada RM300 kepada RM3, 770 sebulan terhadap AC Mizal atau Mizal Zaini, 39.
Bagaimanapun Shafnie redha apabila tuntutan nafkah ke RM3770 itu tidak dapat diluluskan kerana AC sendiri mengaku tidak mampu, malah ibu bapa AC sendiri hadir ke mahkhmah mengatakan anak mereka tidak mampu.
Menurut Shafnie selain bekas suaminya itu tidak menyediakan kelengkapan raya sejak tahun 2005, semua perbelanjaan termasuk persekolahan ditanggung sendiri olehnya. Malah, mereka juga tidak diberikan tempat tinggal menyebabkan Shafnie dan dua anaknya hanya tingga bersama keluarga Shafnie di Bangi.
Selain itu, dalam tuntutan di mahkamah semalam Shafnie juga menjelaskan dia sangat memerlukan perbelanjaan pendidikan untuk masa hadapan anaknya, memandang insurans dan dana pendidikan itu terlalu tinggi dan tak mampu dibayar oleh dia seorang.
Kasihan pula  lihat bekas isteri AC Mizal ini kerana dia bersusah payah lakukan semua tuntutan itu hanya untuk membesarkan dua anaknya yang berusia 11 dan 14 tahun dan tidak lebih daripada itu.

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...