HOME AWARD FACEBOOK
backlink

RAKYAT jelata

Home » pandalela rinong menang gangsa

pandalela rinong menang gangsa

dengan penuh semangat kesukanan aku dok depan tv pukul 1 pagi tadi...gara2 nak tengok orang Sarawak beraksi di Olimpik London 2012...bagi sokongan kat orang senegeri dengan si kacak...ehek3... mula2 atlet yang berusia 19 tahun ni berada di tangga yang ke-10, masa tu aku rasa macam upset gak la...tapi once dia dah buat terjunan yang seterusnya, kedudukannya semakin naik...tu yang buat aku jadi happy balik...
habis je terjunan yang ke-4, Pandalela berada di tempat ke-7...tapi bila dia buat terjunan terakhir yang perfect. Pandalela dapat mata keseluruhan 359.20 yang membolehkan dia membawa pulang pingat gangsa selepas Brittany Broben (Australia) dapat perak dengan mata 366.50 dan Chen Ruolin (China) dapat emas dengan mata 422.30.
 
 
bangga aku tengok dia ni walaupun umur dia just 19 tahun...dah harumkan nama negara di sukan yang besoooo macam ni...plus, dia adalah atlet wanita pertama yang sumbangkan pingat di sukan Olimpik...banggeeesss lagi aku (tumpang bangga la...hehehe) selepas keputusan rasmi, Pandalela dilihat menitiskan airmata...maybe sebab terlalu gembira dengan kejayaan yang dilakarkan...hari ni seorang lagi atlet Malaysia yang berasal dari Sarawak akan beraksi Bryan Nickson Lomas untuk acara 10m platform lelaki... sekali lagi, tahniah buat Pandalela Rinong...

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...